Правила поводження на залізничних коліях

Аналізуючи стан травматизму з громадянами, що не пов’язаний з виробництвом, бачимо, що лише тільки на коліях виробничого підрозділу «Київська дистанція колії» регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ПАТ «Українські залізниці» за останні п’ять років травмовано 146 громадян, в тому числі 112 особи – смертельно. І з початку 2016 року вже постраждало 35 громадян, 17 з яких загинули. На території дистанції виявлено місця концентрації випадків невиробничого травматизму сторонніх осіб на залізничному транспорті, спричинених рухомим складом та місць стихійних переходів громадян через залізничні колії, а саме: Святошин – Біличі, Ірпінь – Біличі, Буча – Ірпінь, Немішаєве – Буча, Боярка – Васильків, Боярка – Вишневе.

Всі трагедії сталися в місцях, заборонених для проходу пасажирів, а також на зупиночних платформах, у випадках, коли пасажири, поспішаючи, намагаються перейти колію, по якій рухається поїзд на небезпечній для них відстані, або не впевнившись, що по сусідній колії до них не наближається інший поїзд.

Але не слід забувати і про безглузді трагічні випадки травмування електричним струмом підлітків, віком до 16 років. Так, у 2016 році подібних випадків розглянуто 5, 1 із них зі смертельним наслідком. 4 випадки травмування електричним струмом сталися в результаті підіймання осіб на дахи вагонів електропоїздів та наближення їх на небезпечну відстань до струмоведучих частин ліній електропередач. 1 випадок травмування стався в результаті бажання особи зробити сумнозвісне “селфі” на залізничному мосту неподалік ст. Бородянка, в результаті чого послідувало падінням хлопця із металевої частини мосту безпосередньо на дроти контактної мережі, а звідти вже на залізничну колію. Саме цей випадок закінчився для порушника смертю.

Також однією з причин травмування та загибелі людей є нехтування водіями транспортних засобів Правил дорожнього руху при проїзді залізничних переїздів. Так, 07.10.16р. хлопець 16 років рухався на скутері через залізничний переїзд ст. Ірпінь при закритих шлагбаумах та забороняючих сигналах світлофорів саме в той момент, коли переїзд був зайнятий рухомим складом вантажного поїзда № 3084. З незрозумілих досі причин потерпілий не прийняв ніяких мір для зупинки транспортного засобу, щоб уникнути зіткнення із рухомим складом поїзда, в результаті чого був травмований.

За кожним з цих випадків – людське горе, а цього можна було б уникнути, аби кожен з нас знав і дотримувався простих правил, викладених у „ Правилах безпеки громадян на залізничному транспорті України ”, які є обов’язковими для всіх громадян.

Отже, зважаючи на обставини, які склалися, аби запобігти нещасним випадкам, хочеться висловити декілька порад.

Категорично забороняється ходити по залізничних коліях та переходити через них в

місцях, не призначених для цього. Пішоходам дозволяється переходити залізничні колії тільки по

пішохідним мостам, переходам, тунелям, переїздам тощо. На станціях, де немає мостів і тунелів. громадянам належить переходити залізничні колії у місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлені покажчики „ Перехід через колії

При наближенні рухомого складу не можна перебігати через залізничні колії. Треба знати і завжди пам’ятати, що поїзд, який рухається зі швидкістю 80-100 км /год, проходить за 1 секунду відстань від 22 до ЗО м.

Очікуючи поїзда на пасажирській платформі, потрібно знаходитися на відстані не ближче 0,5 м від краю платформи або 2 м від крайньої рейки. Необхідно уважно прислуховуватися до об’яв, які робляться на станції по гучномовному зв’язку, про прибуття та відправлення поїздів. При наближенні поїзда треба зупинитися поза межами небезпечної зони, пропустити його і, впевнившись у відсутності рухомого складу, що пересувається по сусідніх коліях, почати перехід.

Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити колію дозволяється тільки при відкритому шлагбаумі та місячно-білому світлі переїзної сигналізації. При відсутності шлагбаума та сигналізації (коли переїзд не охороняється) перед переходом колії необхідно впевнитися, що до переїзду не наближається поїзд або локомотив, вагон, дрезина тощо.

Якщо поїзд стоїть не можна пролізати під вагонами, треба його обійти з голови чи хвоста на відстані не ближче 10 метрів. При цьому треба уважно дивитись, що діється на сусідній колії, щоб не потрапити під зустрічний поїзд.

Також не можна наближатися до дротів контактної мережі, що розташовані над залізницею, на відстань ближче 2 метрів, тобто не перелізати через вагони. Треба знати і завжди пам’ятати – ці дроти знаходяться під напругою більше 27 тисяч вольт. Якщо такий дріт обірвався, до нього не можна наближатися на відстань ближче 10 м, щоб не бути ураженим електричним струмом. Виходити з такої небезпечної зони треба малими кроками, які не перебільшуватимуть довжину вашої ступні.

Нагадуємо, що 29 листопада на автомобільному переїзді Немішаєве сталася жахлива аварія: http://podrobnosti.ua/2147085-zhutkaja-avarija-na-pereezde-pod-kievom-1-chelovek-pogib-3-raneny-foto.html