Асфальтування доріг у 2020 році – інтерв’ю з Євгеном Лисенком

Євген Анатолійович Лисенко – заступник голови виконкому з господарських питань. Саме він займається питаннями асфальтування в селищі, частково благоустроєм, а також великими інфраструктурними проєктами. 

Євгене, яким чином фінансується асфальтування доріг та, найголовніше, коли можна чекати повного асфальтування усіх доріг в селищі?

В селищі Немішаєве понад 27 км доріг. З них станом на 12 серпня 2020 року зовсім не бачили асфальту 4: Молодіжна, Гулака-Артемовського, Шкільна, Ювілейна, Личака. Потребують доасфальтування ще Миру, Пушкіна, Шевченка, Лісова, Лесі Українки, Виноградна, Паркова. Крім цього потрібна капітальна реконструкція Привокзальної площі (по обидва боки залізниці), Технікумівської площі, східців в яру. Плюс щорічний ямковий ремонт.

Також багато вулиць не мають тротуару, хоча б з одного боку, для безпечного пересування пішоходів.

Словом, об’єм роботи величезний. Вартість його виконання понад 50 мільйонів гривень. Якщо взяти бюджет селища в 2020 році (16,9 млн грн), то щоб заасфальтувати усі дороги потрібно 3 роки фінансувати тільки асфальт. І жити без освітлення, посипання доріг в зимовий період, покосу трави, без матеріальної допомоги мешканцям та без фінансової підтримки шкіл, садочків, лікарні, без культурно-масових та спортивних заходів та усього іншого забезпечення для належного життя в селищі.

Саме тому шукали грошей з бюджетів вищого рівня. Прийняли рішення про співфінансування з обласним бюджетом: 15% вартості від селища, та 85% – від області.

Якщо ж говорити про терміни повного асфальтування, то це не менше 3 років точно. Але неможливо сказати напевне.

Яким чином обирають вулицю, яку будуть асфальтувати?

Перш ніж подати заявку в Київську обласну адміністрацію (далі – КОДА), потрібно виготовити проєктно-кошторисну документацію на виконання роботи. За це теж платить селище. Далі наявні проєкти передаються в КОДА, де депутати обласної ради обирають з-поміж усіх інших доріг Київської області.

За яким принципом обирають – виходячи з наявного фінансування, вартості робіт, читають наші пояснення-обґрунтування, деякі фактори об’єктивно від селища не залежать.

На які дороги вже виготовлена ПКД?

Вже готові проєкти на вулицю Молодіжна, Гулака-Артемовського, Горького, Шкільна, Ювілейна, Лісова, Різдвяна (Привокзальна площа) та Технікумівська (площа). Також готовий проєкт на сходи в яру.

Є клопотання від депутата Ярослава Чопаня про виговлення ПКД на асфальтування вулиці Шкільної.

Як мешканці можуть пришвидшити прокладання асфальту на своїй вулиці?

Усе має починатися з депутата. Депутати селищної ради колегіально приймають рішення по напрямкам витрат коштів, в тому числі і на дорожні роботи. Попередньо ці питання обговорюються на профільних комісіях селищної ради.

На днях почалися роботи по Молодіжній, Гулака-Артемовського та Горького. Які шанси, що все буде заасфальтовано по плану?

Так, у нас уже є досвід вулиці Миру, коли не вистачило шмату асфальту. Причина в тому, що обласний бюджет не профінансував повну вартість робіт, а виконавець теж за свої гроші ці 300 квадратів класти не буде. Договір же підписано на повну суму. Тому ситуація на контролі, наскільки це мені під силу. Щоб пришвидшити виконання робіт по цій вулиці, було організовано збір підписів мешканців та керівництва селища під зверненням до нашого народного депутата, голови КОДА та Київської обласної ради. Дуже сподіваємося, що роботи доведуть до пуття.

По Молодіжній та Гулака-Артемовського вже 11 серпня  грейдер виконавця робіт почав влаштування дорожнього корита, проте і тут не без сюрпризів. Є люди, які на узбіччі або розбили і загородили собі город, або поскладали велику кількість бетонних плит. Це все заважає виконувати роботи так швидко, як заплановано.

Крім того, є мешканці, які звертаються з проханнями навпаки не прокладати асфальт. Але рішення тут однозначне – асфальт буде!

По Горького теж були непрості обговорення з мешканцями: в результаті вирішили асфальтувати дорогу вздовж приватного сектору та внутрішню дорогу будинків 1-3. Ми були обмежені можливим фінансуванням, тому проєкт готувався не настільки комплексний, як хотілося б. До того ж за умовами співфінансування з обласним бюджетом, ми можемо робити дороги, а не міжбудинкові доріжки чи відмостки будинків (це можемо запланувати тільки в місцевому бюджеті).

Майданчик перед Новою поштою асфальтуватись не буде. Тим паче, що вантажівки пошти його за кілька місяців понівечать. А так людям в дворах буде зручно і рівно. Але до керівництва Нової пошти ми звертаємося, щоб вони були соціально відповідальними і відновили розбиту дорогу.

А чи є інформація про ямковий ремонт в селищі цього року?

Певний об’єм роботи ми вже зробили. Заасфальтували територію біля будинку 44 по вулиці Заводська, будинку 50 по вулиці Південна та 51 по вулиці Чкалова. Крім того, з’єднали пішохідну дорогу з Чкалова на Південну. Це доріжка, якою постійно ходять люди і яка ніколи не бачила твердого покриття. Відновлено покриття і на ділянці, що з’єднує вулицю Чкалова з Пушкіна, що вздовж зруйнованої теплиці.

Також на Шкільній облаштували пішохідну доріжку. Оскільки асфальтування вимагає більше 3 млн грн (за попередньою оцінкою), то з селищного бюджету її нереально зробити, а область в цьому році її теж не прийняла. На наступний рік вона у нас в пріоритеті!

Розумію, що наявність дорожнього покриття дуже важлива і для пішоходів, і для водіїв. Тому наша команда і я особисто вирішуємо це питання комплексно, вишукуємо всі можливості, стукаємо у всі двері. Наше селище зародилося завдяки залізній дорозі, а розвивається завдяки асфальтованим!